Korzystanie ze strony internetowej www.drjasonek-trichology.pl oraz sklepu internetowego pod nazwą tą samą nazwą oznacza akceptację poniższych warunków Polityki
Prywatności i Polityki Cookies.
Jako Użytkownik zapoznaj się z jej postanowieniami. Poniższy spis treści pomoże Ci w tym.
Informuję Cię w niej, w jaki sposób troszczę się o dane Użytkowników, jak je przetwarzam, komu je powierzam i wiele innych ważnych kwestii związanych z danymi osobowymi.
SPIS TREŚCI
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
§2 DEFINICJE
§3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA
● KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKA?
● CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST KONSEKWENCJĄ ICH
NIEPODANIA?
● W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH PRZETWARZAMY
DANE
● OSOBOWE UŻYTKOWNIKA PODAWANE W RAMACH KORZYSTANIA ZE
STRONY?
● REKRUTACJA
● W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?
● JAKIE SĄ UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA?
● CZY UŻYTKOWNIK MOŻE COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?
● CZY PRZEKAZUJEMY DANE UŻYTKOWNIKA DO PAŃSTW TRZECICH?
● JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY DANE UŻYTKOWNIKA?
● LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON
● DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – FACEBOOK
● DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – INSTAGRAM
● BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
● KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?
● CZY POWOŁALIŚMY INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?
● CZY PROFILUJEMY DANE UŻYTKOWNIKA?
§4 FORMULARZE
§5 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE
§6 TECHNOLOGIE
§7 POLITYKA PLIKÓW COOKIES
§8 ZGODA NA COOKIES
§9 LOGI SERWERA
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników oraz plików Cookies, a także innych technologii pojawiających się na stronie internetowej www.drjasonek-trichology.pl oraz w sklepie pod tą samą nazwą.
Administratorem danych osobowych jest Dariusz Jasonek prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Praktyka Lekarska Dariusz Jasonek, pod adresem ul. Jurowiecka 19/83, 15-101 Białystok, NIP: 5423357812 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Dbam o bezpieczeństwo danych osobowych oraz o prywatność Użytkownika Strony.
Cieszę się, że odwiedziłeś moją Stronę.
W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres email: sklep@drjasonek.pl
Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w polityce prywatności, a każdego Użytkownika strony obowiązuje znajomość aktualnej polityki prywatności.
Przyczyną zmian mogą być: rozwój technologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie czy też rozwój Strony poprzez np. korzystanie z nowych narzędzi przez Administratora. Na dole strony znajduje się data publikacji aktualnej Polityki prywatności.
§2 DEFINICJE
Administrator – Dariusz Jasonek prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Praktyka Lekarska Dariusz Jasonek, pod adresem ul. Jurowiecka 19/83, 15-101 Białystok, NIP:
5423357812 zgodnie z dokumentem
wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Użytkownik – każdy podmiot przebywający na stronie i korzystający z niej.
Strona i/lub Sklep internetowy – strona internetowa, blog i sklep internetowy
znajdujące się pod adresem www.drjasonek-trichology.pl.
Konto Użytkownika lub Konto – konto Użytkownika założone na platformie internetowej
Sklepu internetowego, umożliwiające dostęp do zakupionych szkoleń i produktów
zgodnie z Regulaminem Sklepu, który Użytkownik jest zobowiązany zaakceptować
podczas rejestracji Konta.
Platforma szkoleniowa – platforma, poprzez którą Administrator udostępnia Klientowi
Treści cyfrowe, Usługi cyfrowej lub świadczy Usługi.
Formularz lub Formularze – miejsca na Stronie, które umożliwiają wprowadzenie
danych osobowych przez Użytkownika, we wskazanych w nich celach np. w celu wysyłki
newslettera, w celu złożenia zamówienia, w celu kontaktu z Użytkownikiem.
Regulamin- regulamin dostępny na stronie Sklepu w ramach którego określono zasady
związane z zapisem na Newsletter i realizacją Usługi Newsletter.
Newsletter – oznacza bezpłatną usługę świadczoną drogą elektroniczną, usługa cyfrowa,
przez Administratora na rzecz Użytkownika poprzez przesyłanie listów elektronicznych, za
pośrednictwem których Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i
innych elementach istotnych z punktu widzenia Administratora i /lub w celu realizacji
prawnie uzasadnionego celu Administratora, którym jest marketing bezpośredni, w tym
wysyłanie treści marketingowych i handlowych za zgodą Użytkownika. Szczegółowe
informacje na temat wysyłki Newslettera znajdują się w dalszej części niniejszej polityki
prywatności oraz w Regulaminie Newslettera.
RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie
danych osobowych (Dz. U. 2018, poz. 1000 z późn. zm.).
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344.z późn. zm.).
Ustawa Prawo Telekomunikacyjne – ustawa z dnia z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo
telekomunikacyjne (Dz. U. z 2021 r. poz. 576 z późn. zm.).
§3 DANE OSOBOWE I ZASADY ICH PRZETWARZANIA
KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH
UŻYTKOWNIKA?
Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Dariusz Jasonek prowadzący
działalność gospodarczą pod firmą Praktyka Lekarska Dariusz Jasonek, pod adresem ul.
Jurowiecka 19/83, 15-101 Białystok, NIP: 5423357812 zgodnie z dokumentem
wygenerowanym z systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Administrator współadministruje z dostawcami następujących serwisów, Meta, Google
wskazanymi w niniejszym dokumencie w zakresie danych osób
korzystających z social mediów i śledzących profil Administratora na danej platformie
social mediowej oraz wchodzących w interakcje z Administratorem. Zasady
współadministrowania zostały wskazane poniżej w zakresie każdej platformy social
mediowej, na której Administrator posiada profil.
CZY PODANIE DANYCH JEST DOBROWOLNE? CO JEST
KONSEKWENCJĄ ICH NIEPODANIA?
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie pewnych informacji, co do zasady
zaznaczonych na stronach Administratora jako obowiązkowe, wiązać się będzie z brakiem
możliwości wykonania danej usługi i osiągnięcia określonego celu lub podjęcia
określonych działań.
Podanie przez Użytkownika danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych,
których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego
Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art.
6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela zgody na przetwarzanie tych danych oraz
na zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a
mimo to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
W JAKICH CELACH I NA JAKICH PODSTAWACH PRAWNYCH
PRZETWARZAMY DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKA PODAWANE W
RAMACH KORZYSTANIA ZE STRONY?
Dane osobowe Użytkownika na Stronie Administratora mogą być przetwarzane w
następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
- wykonanie usługi lub wykonanie
zawartej umowy, przesłanie
oferty (np. reklamowej) na
prośbę Użytkownika
art. 6 ust. 1 lit. b RODO
(niezbędność do
zawarcia i/lub
wykonania umowy lub
podjęcie działań na
żądanie)
dane przetwarzane są
przez czas trwania
umowy/ czas niezbędny
do przesłania oferty i
odpowiedzi
Użytkownika, a
następnie czas do
upływu
przedawnienia roszczeń
2 lata lub 6 lat od
wykonania umowy w
zależności od tego czy
Użytkownik jest
przedsiębiorcą - wystawienie faktury, rachunku i
spełnienie innych obowiązków
wynikających z przepisów prawa
podatkowego w przypadku
dokonania zamówień w Sklepie
internetowym lub pozostałych
produktów i usług
art. 6 ust. 1 lit. c
RODO (obowiązek
wynikający z
przepisów prawa)
dane przetwarzane są
przez 5 lat od końca
roku
podatkowego, w
którym nastąpiło
zdarzenie
podatkowe - udzielenie rabatu lub
informowanie o promocjach
i ciekawych ofertach
Administratora lub
podmiotach przez niego
polecanych, w tym wysyłka
newslettera
art. 6 ust. 1 lit. a
RODO (zgoda)
dane przetwarzane są
do momentu wycofania
zgody, następnie przez
okres 2 lat w przypadku
osób, które wycofały
zgodę lub po
okresie 6 miesięcy
braku jakiejkolwiek
aktywności odbiorcy - przechowywanie
nieopłaconych zamówień
art. 6 ust. 1 lit. f)
RODO (prawnie
uzasadniony
interes administratora)
dane przetwarzane są
do momentu utraty
przydatności
14 dni od złożenia
zamówienia - rozpatrzenie reklamacji czy
roszczeń związanych z umową
art. 6 ust. 1 lit. b RODO
(niezbędność do
zawarcia i/lub
wykonania umowy)
oraz na podstawie art.
6 ust. 1 lit. c RODO
(obowiązek
wynikający z
przepisów prawa)
dane przetwarzane są
przez okres realizacji
procedury lub
roszczenia
1 rok od upływu
terminu realizacji
roszczenia lub 5 lat
od końca roku
podatkowego w
zakresie danych
przechowywanych na
podstawie przepisów
podatkowych - ustalenie, dochodzenie lub
obrona przed roszczeniami
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora)
dane przetwarzane są do
momentu ustania
podstawy przetwarzania
2 lata lub 6 lat od
wykonania umowy w
zależności od tego czy
Użytkownik jest
przedsiębiorcą - kontakt telefoniczny w sprawach
związanych z realizacją usługi,
umowy
art. 6 ust. 1 lit. b RODO
(niezbędność do
zawarcia i/lub
wykonania umowy)
dane przetwarzane są
przez czas trwania
umowy/ czas niezbędny
do przesłania oferty i
odpowiedzi
Użytkownika, a
następnie czas do
upływu
przedawnienia roszczeń
2 lata lub 6 lat od
wykonania umowy w
zależności od tego czy
użytkownik jest
przedsiębiorcą - kontakt telefoniczny w celu
przedstawienia oferty i
marketingu bezpośredniego
art. 6 ust. 1 lit. a
RODO (zgoda)
dane przetwarzane są
do momentu
wycofania zgody - tworzenie rejestrów związanych
z RODO i innymi przepisami
art. 6 ust. 1 lit. c RODO
(obowiązek wynikający z
przepisów prawa) oraz
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes
administratora)
dane przetwarzane są
do czasu ustania
podstawy
przetwarzania lub
utraty przydatności
dla
administratora - archiwizacja na potrzeby
zabezpieczenia informacji, które
mogą służyć wykazywaniu
faktów
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora)
dane przetwarzane są
do zgłoszenia
sprzeciwu lub utraty
przydatności dla
administratora
2 lata lub 6 lat od
wykonania umowy w
zależności od tego czy
Użytkownik jest
przedsiębiorcą - cel analityczny, polegający
między innymi na analizie
danych zbieranych
automatycznie przy korzystaniu
ze strony internetowej, w tym
cookies np. cookies Google
Analytics czy Meta Piksel
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora)
dane przetwarzane są
do czasu wykasowania
cookies z przeglądarki
przez
Użytkownika - wykorzystywanie cookies na
Stronie i jej podstronach
art. 6 ust. 1 lit. a
RODO (zgoda)
dane przetwarzane są
do czasu wykasowania
cookies z przeglądarki
przez
Użytkownika - zarządzanie Stroną internetową
i stronami Administratora na
innych platformach
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora)
dane przetwarzane są
do czasu wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - badanie satysfakcji z
oferowanych usług
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora)
dane przetwarzane są
do czasu wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - zamieszczenie przez
Użytkownika opinii o
usługach świadczonych przez
Administratora
art. 6 ust. 1 lit. a
RODO (zgoda)
dane przetwarzane są
do momentu wycofania
zgody lub utraty
przydatności dla
administratora, chyba
że wycofanie zgody
nastąpi wcześniej - wewnętrzne cele
administracyjne Administratora
związane z zarządzaniem
kontaktem z Użytkownikiem
6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes
administratora)
dane przetwarzane są do
momentu ustania
podstawy przetwarzania
2 lata lub 6 lat od
wykonania umowy w
zależności od tego czy
Użytkownik jest
przedsiębiorcą - dopasowanie treści
wyświetlanych na stronach
Administratora do
indywidualnych potrzeb oraz
ciągłego doskonalenia jakości
oferowanych usług
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora)
dane przetwarzane są
do czasu wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - marketing bezpośredni
kierowany do
Użytkownika produktów
lub Usług lub
polecanych osób trzecich
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora)
dane przetwarzane są
do czasu wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - obsługa fanpage na Facebooku i
wchodzenia w interakcje z
użytkownikami
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora) i
art. 6 ust. 1 lit. a RODO
(zgoda)
dane przetwarzane są
do czasu wycofania
zgody lub wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - obsługa profilu na platformie
Instagram i wchodzenia w
interakcje z użytkownikami
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora) i
art. 6 ust. 1 lit. a RODO
(zgoda)
dane przetwarzane są
do czasu wycofania
zgody lub wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - obsługa profilu na platformie
LinkedIn i wchodzenia w
interakcje z użytkownikami
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora) i
art. 6 ust. 1 lit. a RODO
(zgoda)
dane przetwarzane są
do czasu wycofania
zgody lub wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - obsługa profilu na platformie
Twitter i wchodzenia w
interakcje z użytkownikami
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora) i
art. 6 ust. 1 lit. a RODO
(zgoda)
dane przetwarzane są
do czasu wycofania
zgody lub wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - obsługa profilu na platformie
YouTube i wchodzenia w
interakcje z użytkownikami
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora) i
art. 6 ust. 1 lit. a RODO
(zgoda)
dane przetwarzane są
do czasu wycofania
zgody lub wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - obsługa profilu na platformie
TikTok i wchodzenia w interakcje
z użytkownikami
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes administratora) i
art. 6 ust. 1 lit. a RODO
(zgoda)
dane przetwarzane są
do czasu wycofania
zgody lub wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - kierowanie reklamy w mediach
społecznościowych i na stronach
internetowych, typu reklam
tworzonych za pomocą
art. 6 ust. 1 lit. a RODO
(zgoda) i na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. f RODO
(prawnie uzasadniony
interes
dane przetwarzane są
do czasu wycofania
zgody lub wniesienia
sprzeciwu lub
Menedżera reklam portalu
Facebook, oraz kierowania
remarketingu
administratora)
polegający na promocji
i reklamie
usług Administratora
poprzez remarketing
kierowany do osób
zapisanych na mailing
lub odwiedzających
daną
stronę internetową)
utraty przydatności
danych dla
administratora - kontakt z Administratorem za
pomocą chatbota
art. 6 ust. 1 lit. a RODO
(zgoda) lub art. 6 ust. 1
lit. b RODO (zgoda) dane
przetwarzane są w
celu odpowiedzi na
pytanie
użytkownika strony
dane przetwarzane są
do czasu wycofania
zgody lub wniesienia
sprzeciwu lub utraty
przydatności danych dla
administratora - zamieszczenie przez
Użytkownika komentarzy
art. 6 ust. 1 lit. a
RODO (zgoda)
dane przetwarzane są
do momentu wycofania
zgody lub utraty
przydatności dla
administratora - zamieszczenie przez
Użytkownika opinii
art. 6 ust. 1 lit. a
RODO (zgoda)
dane przetwarzane są
do momentu wycofania
zgody lub utraty
przydatności dla
administratora - prowadzenie rekrutacji w celu i przez czas
konieczny do podjęcia
kroków niezbędnych
przed zawarciem
umowy–
art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
oraz do 6-m-cy po
zakończeniu rekrutacji,
a w przypadku danych
podanych dobrowolnie
przez kandydata lub
danych nadmiarowych
– w oparciu o art. 6 ust.
1 lit. a RODO (zgoda),
oraz art. 9 ust. 2 lit. a
RODO (zgoda) – w
przypadku danych
wrażliwych podanych
przez kandydata,
do celów przyszłych
rekrutacji – na
podstawie wyrażonej
zgody w oparciu o art.
6 ust. 1 lit. a RODO,
w celu i przez okres
niezbędny do realizacji
prawnie uzasadnionych
interesów
realizowanych przez
Administratora, np.
dochodzenia roszczeń i
obrony przed
roszczeniami,
marketingu produktów
i usług własnych (w
zakresie jakim
przetwarzanie jest
niezbędne do tego celu)
– na podstawie art. 6
Do czasu zawarcia
umowy lub wycofania
zgody.
Nie dłużej niż 6 miesięcy
od zakończenia
rekrutacji. Przez okres
maksymalnie 1 roku
(okres ten liczony jest
od zakończenia roku, w
którym dane zostały
pozyskane)
Do czasu złożenia
sprzeciwu
Podanie przez Użytkownika danych, które nie są obowiązkowe lub nadmiaru danych,
których Administrator nie potrzebuje przetwarzać następuje na podstawie decyzji samego
Użytkownika i wówczas przetwarzanie odbywa się na podstawie przesłanki zawartej w art. 6
ust. 1 lit. a RODO (zgoda). Użytkownik udziela zgody na przetwarzanie tych danych oraz na
zanonimizowanie danych, których Administrator nie wymaga i nie chce przetwarzać, a mimo
to Użytkownik przekazał je Administratorowi.
W JAKI SPOSÓB ZBIERANE SĄ DANE?
Zbierane i przetwarzane są tylko te dane, które użytkownik sam poda (za wyjątkiem – w
pewnych sytuacjach – danych zbieranych automatycznie za pomocą plików cookies oraz
danych logowania, o czym mowa poniżej).
Podczas wizyty na stronie, automatycznie zbierane są dane dotyczące samej wizyty, np.
adres IP użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp.
(dane logowania). Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań
użytkowników na stronie internetowej, zbierania danych demograficznych o
użytkownikach lub do personalizacji zawartości strony w celu jej ulepszenia. Dane te
przetwarzane są jednak wyłącznie w celach administrowania stroną, zapewnienia
sprawnej obsługi hostingowej, czy kierowania treści marketingowych i nie są kojarzone z
danymi poszczególnych użytkowników. Więcej o cookies przeczytasz w dalszej części
niniejszej polityki.
Dane mogą też być zbierane na potrzeby wypełnienia formularzy znajdujących się na
Stronie, o czym jest mowa w dalszej części polityki prywatności.
JAKIE SĄ UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA?
Użytkownikowi przysługują w każdej chwili uprawnienia zawarte w art. 15- 21 RODO tj.:
➔ prawo dostępu do treści jego danych,
➔ prawo do przenoszenia danych,
➔ prawo poprawiania danych,
➔ prawo sprostowania danych,
➔ prawo usunięcia danych, jeśli brak jest podstaw do ich przetwarzania,
➔ prawo ograniczenia przetwarzania, jeśli nastąpiło ono w sposób nieprawidłowy lub
bez podstawy prawnej,
➔ prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie
prawnie uzasadnionego interesu administratora,
➔ prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych (na zasadach określonych w ustawie o ochronie danych osobowych),
jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych jest niezgodne z aktualnie
ust. 1 lit. f RODO
obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych.
➔ prawo do bycia zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane
przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
Administrator zwraca uwagę, że uprawnienia te nie są bezwzględne i nie przysługują w
odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych Użytkownika.
Tyczy się to np. prawa do uzyskania kopii danych. Uprawnienie to nie może niekorzystnie
wpływać na prawa i wolności innych osób, takie jak np. prawa autorskie, tajemnica
zawodowa. W celu poznania ograniczeń dotyczących uprawnień Użytkownika odsyłamy
do treści RODO.
Użytkownikowi zawsze jednak przysługuje prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego.
W celu realizacji swoich praw Użytkownik może zwrócić się do Administratora poprzez
adres e-mail: sklep@drjasonek.pl lub listownie na adres miejsca wykonywania
działalności przez Administratora ( ul. Jurowiecka 19/83, 15-101 Białystok), jeśli został
podany w niniejszej polityce prywatności, wskazując zakres swoich żądań. Odpowiedź
zostanie udzielona w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia wpłynięcia żądania i jego
uzasadnienia, chyba że uzasadnione będzie wydłużenie tego terminu zgodnie z RODO.
CZY UŻYTKOWNIK MOŻE COFNĄĆ WYRAŻONĄ ZGODĘ?
Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na określone działanie, zgoda taka może być w każdym
czasie cofnięta, co skutkować będzie usunięciem adresu e-mail z listy mailingowej
Administratora i zaprzestaniem wskazanych działań (w przypadku zapisu na podstawie
zgody). Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W niektórych przypadkach, dane mogą nie zostać całkowicie usunięte i zostaną
zachowane w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami przez czas zgodny z
przepisami ustawy kodeks cywilny lub np. w celu realizacji obowiązków prawnych
nałożonych na Administratora.
Każdorazowo, Administrator odniesie się do żądania Użytkownika, odpowiednio
uzasadniając dalsze działania wynikające z obowiązków prawnych.
CZY PRZEKAZUJEMY DANE UŻYTKOWNIKA DO PAŃSTW TRZECICH?
Dane Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej – do państw
trzecich.
W związku z faktem, że Administrator korzysta z zewnętrznych dostawców różnych usług
np. Meta Platforms Ireland Limited (Facebook i spółki zależne) dalej jako Meta lub
Facebook, Google, Microsoft itp. dane Użytkownika mogą być przekazywane do Stanów
Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich
serwerach (w całości lub częściowo). Google i Facebook stosują mechanizmy zgodności
przewidziane przez RODO (np. certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne w
odniesieniu do swoich usług. Będą one przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy
gwarantują najwyższą ochronę i bezpieczeństwo danych, m.in. poprzez:
a) współprace z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w
odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,
b) stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję
Europejską (tak jak m to miejsce np. w przypadku Google),
c) stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ
nadzorczy,
lub tym, na przekazywanie danych osobowych których, Użytkownik wyraził zgodę.
Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców
tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
Google Ireland Limited : https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Meta Platforms Ireland Limited .: https://www.facebook.com/privacy/explanation
Obecnie usługi oferowane przez Google Ireland Limited oraz Meta Platforms Ireland
Limited dostarczane są głównie przez podmioty znajdujące się w Unii Europejskiej. Należy,
jednakże każdorazowo zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu
otrzymania aktualnej informacji w zakresie ochrony danych osobowych.
JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY DANE UŻYTKOWNIKA?
Dane Użytkownika będą przechowywane przez Administratora przez czas realizacji
poszczególnych usług/osiągnięcia celów, które zostały wskazane w tabeli powyżej, oraz:
a) przez okres realizacji usługi i współpracy, a także przez okres przedawnienia
roszczeń zgodnie z przepisami prawa – w odniesieniu do danych przekazanych
przez kontrahentów i klientów czy Użytkowników,
b) przez okres prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających zawarcie umowy
lub wykonanie usługi – w odniesieniu do danych podanych w zapytaniu ofertowym,
c) przez okres wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w
odniesieniu do danych osobowych wiążących się ze spełnieniem obowiązków
wynikających z mających zastosowanie przepisów,
d) do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO
— w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie
uzasadnionego interesu administratora, w tym do celów marketingu
bezpośredniego,
e) do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, celu biznesowego —
w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody. Po
wycofaniu zgody dane mogą być jeszcze przetwarzane w celu obrony przed
ewentualnymi roszczeniami zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń lub
okresem (krótszym) wskazanym Użytkownikowi,
f) do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności — w odniesieniu do
danych osobowych przetwarzanych głównie do celów analitycznych,
statystycznych, wykorzystania cookies i administrowania Stronami Administratora,
g) przez okres maksymalnie 3 lat w przypadku osób, które wypisały się z newslettera
w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami (np. informacja o dacie
subskrypcji i dacie wypisania się z newslettera, o ilości otrzymanych newsletterów,
podejmowanych działaniach i aktywności związanej z otrzymywanymi
wiadomościami), lub po okresie 1 roku braku jakiejkolwiek aktywności przez danego
subskrybenta, np. nie otworzenia jakiejkolwiek wiadomości od
Administratora.
Okresy przechowywania danych wskazane w latach liczone są na koniec każdego roku, w
którym nastąpiło rozpoczęcie przetwarzania danych. Ma to na celu usprawnienie procesu
przetwarzania i zarządzania danymi.
Szczegółowe okresy przetwarzania danych osobowych, dotyczące poszczególnych
czynności przetwarzania, znajdują się w rejestrze czynności przetwarzania
Administratora.
LINKI ODSYŁAJĄCE DO INNYCH STRON
Na Stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych. Będą one
otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym oknie. Administrator nie
odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Użytkownik zobowiązany jest do
zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron.
DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – FACEBOOK
Administratorem administruje danymi Użytkownika na fanpage pod nazwą
DR Jasonek Clinic w serwisie Facebook
(dalej jako Fanpage).
Dane osobowe Użytkownika podawane na Fanpage będą przetwarzane w celu
administrowania i zarządzania Fanpage, komunikowania się z Użytkownikiem,
wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia
społeczności Fanpage.
Podstawą ich przetwarzania jest zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes
administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi
Fanpage. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Fanpage.
Zasady panujące na Fanpage są ustalane przez Administratora, jednakże zasady
przebywania w portalu społecznościowym Facebook wynikają z regulaminów Facebooka.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Fanpage. Administrator nie
będzie jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od
Administratora a związanych z Fanpage.
Administrator widzi dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy
informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne.
Przetwarzanie pozostałych danych osobowych dokonywane jest przez portal
społecznościowy Facebook i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia
Fanpage na podstawie zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj”
Fanpage lub wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości
oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu
własnych produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnianie innym odbiorcom danych, takim jak
portal Facebook, współpracującym agencjom reklamowym lub innym podwykonawcom
obsługującym Fanpage Administratora, serwisowi IT, wirtualnej asystentce, jeśli dojdzie
do kontaktu poza portalem Facebook.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem
Facebooka.
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty
reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób
zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności
Użytkownika).
Polityka prywatności portalu Facebook:
https://www.facebook.com/privacy/explanation.
DZIAŁALNOŚĆ W SOCIAL MEDIACH – INSTAGRAM
Administratorem administruje danymi Użytkownika na stronie profilu pod nazwą
dr_jasonek dostępnym pod adresem URL: https://www.instagram.com/dr_jasonek/?hl=enw
serwisie Instagram (dalej jako Profil).
Dane osobowe Użytkownika podawane na Profilu będą przetwarzane w celu
administrowania i zarządzania Profilem, komunikowania się z Użytkownikiem,
wchodzenia w interakcje, kierowania do Użytkownika treści marketingowych i tworzenia
społeczności Profilu.
Podstawą ich przetwarzania jest zgoda Użytkownika i prawnie uzasadniony interes
administratora polegający na wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami i Obserwującymi
Profil. Użytkownik dobrowolnie decyduje się na polubienie/obserwowanie Profilu.
Zasady panujące na Profilu są ustalane przez Administratora, jednakże zasady
przebywania w portalu społecznościowym Instagram wynikają z regulaminów Instagram.
W każdej chwili, Użytkownik może przestać obserwować Profil. Administrator nie będzie
jednak wówczas wyświetlać Użytkownikowi żadnych treści pochodzących od
Administratora a związanych z Profilu.
Administrator widzi dane osobowe Użytkownika, takie jak np. imię, nazwisko czy
informacje ogólne, które Użytkownik umieszcza na swoich profilach jako publiczne.
Przetwarzanie pozostałych danych osobowych dokonywane jest przez portal
społecznościowy Instagram i na warunkach zawartych w jego regulaminach.
Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres prowadzenia/istnienia
Profilu na podstawie zgody wyrażonej poprzez polubienie/kliknięcie „Obserwuj” Profil lub
wejście w interakcje np. pozostawienie komentarza, wysłanie wiadomości oraz w celu
realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, tj. marketingu własnych
produktów lub usług albo obrony przed roszczeniami.
Dane osobowe Użytkownika mogą być udostępnianie innym odbiorcom danych, takim jak
współpracujące agencje reklamowe lub inni podwykonawcy obsługujący Profil
Administratora, serwisowi IT, wirtualnej asystentce, jeśli dojdzie do kontaktu poza
Instagramem.
Pozostałe uprawnienia Użytkownika opisane są w niniejszej Polityce prywatności.
Dane Użytkownika mogą być przekazywane do państw trzecich zgodnie z regulaminem
Instagram.
Dane te mogą być też profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty
reklamowej kierowanej do Użytkownika. Nie będą jednak przetwarzane w sposób
zautomatyzowany w rozumieniu RODO (mając negatywny wpływ na prawa i wolności
Użytkownika).
Polityka prywatności portalu Instagram: https://help.instagram.com/519522125107875
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Dane osobowe Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością,
zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator
przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciu odpowiednich środków technicznych i
organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie
obowiązującego, w szczególności przepisów o ochronie danych osobowych. Środki te
mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie danych osobowych Użytkowników przed
dostępem osób nieupoważnionych.
W szczególności, dostęp do danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby
upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy lub
podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na podstawie odrębnej
umowy powierzenia danych.
Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich
danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać
swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz
aktualizować oprogramowanie.
KIM MOGĄ BYĆ ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH?
Administrator informuje, że korzysta z usług podmiotów zewnętrznych. Podmioty, którym
powierza przetwarzanie danych osobowych (takie jak np. firmy kurierskie, firmy
pośredniczące w płatnościach elektronicznych, firmy oferujące usługi księgowe, firmy
umożliwiające wysyłkę newsletterów) gwarantują stosowanie odpowiednich środków
ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa, w
szczególności przez RODO.
Administrator informuje Użytkownika, że powierza przetwarzanie danych osobowych
m.in. następującym podmiotom: - mailchimp.com– w celu wysyłki newslettera i korzystania z systemu
mailingowego - seohost.pl– w celu przechowywania danych osobowych na serwerze,
- fakturownia.pl– w celu wystawienia dokumentów księgowych,
- Paypro S.A.– w celu obsługi systemu płatności i transakcji elektronicznych,
- biuro rachunkowe – w celu zarządzania firmą,
- seohost.pl– celu obsługi domeny i serwera pocztowego,
- seowebsite– w celu wsparcia informatycznego czy zarządzania Stroną od strony IT,
- innym zleceniobiorcom lub podwykonawcom zaangażowanym do obsługi
technicznej, administracyjnej, lub do świadczenia pomocy prawnej na rzecz
Administratora i jego klientów, np. pomocy księgowej, informatycznej, graficznej,
copywriterskiej, firmom windykacyjnym, prawnikom, itd.
Dane osobowe mogą być także udostępniane innym odbiorcom m.in. urzędom np.
urzędowi skarbowemu – w celu realizacji obowiązków prawno-podatkowych
związanych z rozliczeniami i księgowością.
Podmioty, które przetwarzają dane osobowe, tak jak Administrator, zapewniają
zachowanie standardów europejskich w zakresie ochrony danych osobowych, w tym
standardy wyznaczane przez akty prawne i decyzje Komisji Europejskiej i stosują
mechanizmy zgodności także przy przekazywanie danych poza EOG m.in. w postaci
standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską decyzja
2021/915 z dnia 4 czerwca 2021 r. w sprawie standardowych klauzul umownych
między administratorami, a podmiotami przetwarzającymi na podstawie art. 28 ust. 7
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 oraz art. 29 ust. 7
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 https://eurlex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021D0915&from=PL.
CZY POWOŁALIŚMY INSPEKTORA OCHRONY DANYCH?
Administrator Danych Osobowych niniejszym informuje, że nie powołał Inspektora
Ochrony Danych Osobowych (IODO) i wykonuje samodzielnie obowiązki związane z
przetwarzaniem danych osobowych.
Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż jego dane osobowe mogą być przekazywane
uprawnionym organom państwowym w związku z prowadzonymi przez nie
postępowaniami, na ich żądanie i po spełnieniu przesłanek potwierdzających niezbędność
pozyskania od Administratora tych danych.
CZY PROFILUJEMY DANE UŻYTKOWNIKA?
Dane osobowe Użytkownika nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego
podejmowania decyzji, mających wpływ na prawa i obowiązki czy wolności Użytkownika
w rozumieniu RODO.
W ramach strony internetowej i technologii śledzących dane Użytkownika mogą być
profilowane, co pomaga w lepszym spersonalizowaniu oferty firmy, którą Administrator
kieruje do Użytkownika (głównie poprzez tzw. reklamę behawioralną). Nie powinno to
mieć jednak żadnego wpływu na sytuację prawną Użytkownika, w szczególności na
warunki zawartych przez niego umów czy umów, które zamierza zawrzeć. Może jedynie
pomóc w lepszym dopasowaniu treści i kierowanych reklam do zainteresowań
Użytkownika. Użyte informacje są anonimowe i nie są kojarzone z danymi osobowymi
podanymi przez Użytkownika np. w procesie zakupu. Wynikają one z danych
statystycznych np. płeć, wiek, zainteresowania, przybliżona lokalizacja, zachowania na
Stronie.
Każdy Użytkownik ma prawo wyrażenia sprzeciwu wobec profilowania, jeśli miałoby ono
negatywny wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o reklamie behawioralnej kliknij tutaj:
https://www.youronlinechoices.com/pl/o-reklamie-behawioralnej
§4 FORMULARZE
Administratorem w inny, wybrany w tym celu sposób.Administrator stosuje następujące
rodzaje formularzy w ramach Strony: - Formularz zapisu na newsletter – wymaga podania w odpowiednim miejscu
swojego imienia i adresu e-mail. Pola te są obowiązkowe. Następnie Użytkownik,
w celu dodania jego adresu e-mail do bazy subskrybentów Administratora, musi
potwierdzić chęć zapisu. Uzyskane w ten sposób dane są dodawane do listy
mailingowej w celu wysyłania newslettera.
Subskrypcja/zapis oznacza, że Użytkownik zgadza się z niniejszą Polityką
prywatności oraz wyraża zgodę na wysyłanie mu informacji marketingowych i
handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej np. e-maila, w
rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
Poprzez zapis na newsletter Użytkownik wyraża również zgodę na
wykorzystywanie przez Administratora telekomunikacyjnych urządzeń końcowych
Użytkownika (np. telefonu, tabletu, komputera) w celu marketingu bezpośredniego
produktów i usług Administratora oraz przedstawiania Użytkownikowi informacji
handlowych zgodnie z art. 172 ust.1 ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z
2014 r. poz. 243 ze zm.)
Powyższe zgody są dobrowolne, jednakże konieczne do wysyłki newslettera, w tym
m.in. do informowania o usługach, nowych wpisach blogowych, produktach,
promocjach i rabatach oferowanych przez Administratora lub produktach osób
trzecich polecanych przez niego. Zgody mogą zostać w każdej chwili wycofane, co
spowoduje zaprzestanie wysyłania newslettera zgodnie z zasadami zawartymi w
niniejszej polityce prywatności.
Newsletter jest wysyłany przez czas nieokreślony, od chwili aktywacji do czasu
wycofania zgody. Po wycofaniu zgody, dane Użytkownika mogą być
przechowywane w bazie newsletterowej jeszcze przez okres do 3 lat, w celu
wykazania faktu udzielenia przez Użytkownika zgody na komunikację poprzez
newsletter, działań Użytkownika (otwieralności e-maili) oraz chwili jej wycofania, a
także ewentualnych związanych z tym roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony
interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Wysyłka newslettera może zostać zaprzestana w przypadku niewykazania przez
Użytkownika aktywności przez minimum 6 miesięcy od rozpoczęcia świadczenia
usługi newsletter lub od odczytania ostatniej wiadomości e-mail (wysłanego
newslettera). W takim przypadku, Administrator usunie dane Użytkownika z
systemu do wysyłki newslettera (dostawcy). Użytkownik nie będzie uprawniony do
otrzymania żadnej wiadomości od Administratora, chyba że zdecyduje się
ponownie zapisać w formularzu zapisu na Newsletter lub skontaktuje się z Administratorem
w inny, wybrany w tym celu sposób.
System mailingowy wykorzystywany do wysyłki newslettera odnotowuje wszelką
aktywność i podejmowane działania Użytkownika związane z przesyłanymi do
niego e-mailami (data i godzina otwarcia wiadomości, kliknięcia w linki, moment
wypisania się, itp.).
Administrator może także prowadzić remarketing na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f
RODO (prawnie uzasadniony interes administratora, polegający na promocji i
reklamie usług kierowany do osób zapisanych na newsletter, w ten sposób, że
podane adresy e-mail subskrybentów zostają wgrane do narzędzia
marketingowego oferowanego przez Meta Platforms Ireland Limited, tzw.
menedżera reklam, a następnie kierowana jest do nich reklama utworzona przez
Administratora lub osoby upoważnione, poprzez konto reklamowe
Administratora, pod warunkiem, że subskrybenci newslettera są jednocześnie
użytkownikami platformy Facebook (posiadają tam założone konto). Każdorazowo
dane te są kasowane po zakończeniu kampanii reklamowej. W przypadku realizacji
kolejnej kampanii reklamowej wgrywana jest do narzędzia zaktualizowana baza
subskrybentów). Dokładna informacja o tzw. grupach niestandardowych
odbiorców, zasady hashowania danych oraz przetwarzania tymi danymi znajdują
się w polityce prywatności portalu Facebook pod tym linkiem
https://www.facebook.com/legal/terms/customaudience# oraz
https://www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing, a Administrator zaleca
zapoznanie się z tymi zasadami przez każdego Użytkownika i subskrybenta. - Formularz kontaktowy – umożliwia wysłanie wiadomości do Administratora i
kontakt z nim drogą elektroniczną. Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska,
adres e-mail oraz dane podane w treści wiadomości, przetwarzane są przez
Administratora zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności w celu kontaktu z
Użytkownikiem. Po zakończeniu kontaktu z Tobą, dane mogą być archiwizowane, co jest
prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Administrator nie jest w stanie określić
dokładnego okresu archiwizacji, a tym samym usunięcia wiadomości. Jednakże,
maksymalny okres nie będzie wynosić dłużej niż terminy przedawnienia roszczeń
wynikające z przepisów prawa. - Formularz zamówienia w Sklepie – Składając zamówienie w sklepie
internetowym Administratora musisz podać określone dane zgodnie z zasadami
zawartymi w regulaminie sprzedaży w celu realizacji zamówienia, realizacji
obowiązków prawnych nałożonych na Administratora, rozliczeń, rozpatrywania
roszczeń, w celach statystycznych i archiwalnych, a także w celu marketingu
bezpośredniego w stosunku do klientów, co jest prawnie uzasadnionym interesem
Administratora.
Są to głównie: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres zamieszkania lub siedziba
firmy, ewentualnie adres do doręczeń, adres e-mail. Jeżeli posiadasz już konto
użytkownika w sklepie to wówczas wystarczy podanie loginu (lub adresu e-mail)
oraz hasła i zalogowanie się na swoje konto, a następnie dokonanie dalszych
kroków związanych z zamówieniem.
Administrator przechowuje dane przez czas realizacji zamówienia czy usługi, a po
jej wykonaniu przez okres niezbędny do ochrony przed roszczeniami. Ponadto,
przez czas wskazany przepisami prawa np. podatkowego (m.in. okres
przechowywania faktur). - Formularz reklamacji i odstąpienia od umowy w sklepie internetowym
drjasnek-trochology.pl– W przypadku korzystania z usług lub produktów Administratora
możesz złożyć reklamację lub odstąpić od zawartej umowy. W tym celu, Administrator
umożliwia Ci wypełnienie formularza reklamacyjnego i formularza
odstąpienia od umowy załączonych do regulaminu sprzedaży. Możesz także
dokonać tych czynności bez wypełniania formularza, jednakże podając niezbędne
dane.
Wymagane w tym wypadku dane to: imię, nazwisko lub ewentualnie nazwa
użytkownika, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy (jeżeli zamówienie było
dokonywane w imieniu firmy), adres e-mail, numer telefonu (ewentualnie), numer
rachunku bankowego (jeśli konieczny będzie zwrot).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do rozpatrzenia reklamacji
zgodnie z przepisami prawa oraz regulaminem sprzedaży. Dane będą
przechowywane w celu realizacji procedury reklamacyjnej / odstąpienia od umowy
oraz w celach archiwalnych i obrony przed roszczeniami. - Formularz rejestracyjny założenia konta Użytkownika w sklepie
internetowym – Użytkownik ma możliwość założenia konta w sklepie
internetowym i w tym celu powinien dokonać odpowiedniej rejestracji i podania
danych: imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, adres siedziby firmy,
NIP, a następnie hasła.
Założenie konta odbywa się na zasadach podanych w regulaminie sprzedaży i jest
usługą świadczoną drogą elektroniczną. Zasady utrzymywania konta oraz jego
ewentualnego usunięcia zawarte są w regulaminie.
Obowiązkowe są dane oznaczone jako takie i bez ich podania nie będzie możliwe
założenie konta użytkownika. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
Administrator może powierzać przetwarzanie danych osobowych podmiotom trzecim bez
odrębnej zgody Użytkownika (na podstawie umowy powierzenia). Dane pozyskane z
formularzy nie mogą być przekazywane podmiotom trzecim.
Jeżeli Użytkownik korzysta z usług dostawców zewnętrznych jak np. Google, czy Disquis
powinien zapoznać się z ich polityką prywatności, dostępną u dostawców tych usług, na
ich stronach internetowych.
§5 WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI I PRAWA AUTORSKIE - Treści przedstawione na Stronie nie stanowią porad czy wskazówek specjalistycznych
(np. edukacyjnych) i nie odnoszą się do konkretnego stanu faktycznego. Jeśli
Użytkownik chce uzyskać pomoc w konkretnej sprawie, powinien skontaktować się z
osobą uprawnioną do udzielania takich porad lub z Administratorem na podane dane
kontaktowe. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie treści
zawartych na Stronie lub działań czy zaniechań podejmowanych na ich podstawie. - Wszystkie treści umieszczone na Stronie stanowią przedmiot praw autorskich
określonych osób i/lub Administratora (np. zdjęcia, teksty, inne materiały, itp.).
Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie tychże treści w całości lub w części bez
jego wyraźnej, uprzedniej zgody. - Administrator informuje niniejszym Użytkownika, że jakiekolwiek rozpowszechnianie
treści udostępnionych przez Administratora stanowi naruszenie przepisów prawa i
może rodzić odpowiedzialność cywilną lub karną. Administrator może także domagać
się stosownego odszkodowania zadośćuczynienia z tytułu poniesienia strat
materialnych lub niematerialnych zgodnie z obowiązującymi przepisami. - Administrator nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie materiałów dostępnych
na stronie w sposób niezgodny z prawem. - Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że
wskazano inaczej.
§6 TECHNOLOGIE
W celu korzystania ze strony internetowej Administratora niezbędne jest posiadanie:
a) Urządzenia z dostępem do sieci Internet,
b) Aktywnej skrzynki elektronicznej odbierającej wiadomości e-mail,
c) Przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron www,
d) Oprogramowanie umożliwiające odczyt treści w przedstawionych formatach np.
pdf., video, mp3, mp4.
§7 POLITYKA PLIKÓW COOKIES - Podobnie jak większość stron internetowych, Strona Administratora korzysta z tzw.
technologii śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”) co umożliwia ulepszanie
Strony pod kątem potrzeb użytkowników ją odwiedzających. - Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji
zawartych w plikach cookies. - Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne, niewielkie pliki tekstowe, które
przechowywane są na urządzeniu końcowym, np. komputerze, tablecie, smartfonie,
wtedy, gdy korzystasz ze Strony. - Mogą to być cookies własne (pochodzące bezpośrednio ze Strony internetowej) oraz
cookies podmiotów trzecich (pochodzące z innych stron internetowych niż Strona). - Pliki cookies pozwalają na dostosowanie zawartości mojej strony internetowej do
indywidualnych potrzeb Użytkownika oraz potrzeb innych odwiedzających ją
użytkowników. Umożliwiają również tworzenie statystyk, które pokazują w jaki sposób
użytkownicy Strony korzystają z niej oraz jak się po niej poruszają. Dzięki temu mogę
ulepszać moją stronę internetową, jej zawartość, strukturę i wygląd. - Administrator stosuje następujące pliki cookies podmiotów trzecich w ramach Strony:
a) Piksel konwersji Facebooka oraz reklamy tworzone poprzez portal Facebook
Facebook Ads (Facebook Custom Audiences) – w celu zarządzania reklamami na
Facebooku i prowadzenia działań remarketingowych, co jest prawnie
uzasadnionym interesem Administratora. Administrator może również kierować
treści reklamowe do Użytkownika poprzez portal Facebook w ramach reklam
kontaktowych.
Narzędzie Piksel Facebooka dostarczane jest przez Meta Platforms Ireland Limited.
oraz jej spółki powiązane. To narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć
skuteczność reklam, pokazuje jakie działania podejmują Użytkownicy Strony oraz
pomaga dotrzeć do określonej grupy osób (Facebook Ads, Facebook Insights).
Administrator może również kierować treści reklamowe do Użytkownika poprzez
portal Facebooka w ramach reklam kontaktowych.
Administrator może także prowadzić remarketing na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f
RODO (prawnie uzasadniony interes administratora, polegający na promocji i
reklamie usług kierowany do osób, które wyraziły zgodę na wysyłkę ofert (lub osób
do nich podobnych lub do użytkowników, którzy polubili Fanpage) w ten sposób,
że podane adresy e-mail zostają wgrane do narzędzia marketingowego
oferowanego przez Meta Platforms Ireland Limited. tzw. menadżera reklam, a
następnie kierowana jest do nich reklama utworzona przez Administratora lub
osoby upoważnione, poprzez konto reklamowe Administratora, pod warunkiem,
że osoby te są jednocześnie użytkownikami platformy Facebook (posiadają tam
założone konto). Każdorazowo dane te są kasowane po zakończeniu kampanii
reklamowej. W przypadku realizacji kolejnej kampanii reklamowej wgrywana jest
do narzędzia zaktualizowana baza kontaktów). Dokładna informacja o tzw.
grupach niestandardowych odbiorców, zasady hashowania danych oraz
przetwarzania tymi danymi znajdują się w polityce prywatności portalu Facebook
pod tym linkiem https://www.facebook.com/legal/terms/customaudience# oraz
https://www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing, a Administrator zaleca
zapoznanie się z tymi zasadami przez każdego Użytkownika.
Informacje zbierane w ramach używania Piksela Facebooka są anonimowe i nie
pozwalają na identyfikację Użytkownika. Pokazują ogólne dane na temat
użytkowników: lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania. Dostawca portalu
Facebook może łączyć te informacje z informacjami jakie Użytkownik przekazuje
mu w ramach posiadanego konta w portalu Facebook, a następnie wykorzystywać
je zgodnie z własnymi założeniami i celami.
Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem
narzędzia Piksel Meta (Facebooka) i ewentualnie zadanie pytań dostawcy tego
narzędzia, jak również zarządzanie swoimi ustawieniami prywatności w portalu
Facebook. Więcej informacji znajduje się pod linkiem:
https://www.facebook.com/privacy/explanation oraz
https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?id=1205376682832
142&_ga=2.140230195.1899084027.1676390445-251481724.1675757116. W
każdej chwili można zrezygnować z plików cookies odpowiedzialnych za
wyświetlanie reklam remarketingowych np. na
https://www.facebook.com/help/1075880512458213/.
Użytkownik korzystając ze strony wyraża zgodę na instalację wskazanego cookie
na swoim urządzeniu końcowym.
b Wbudowany kod Google Analytics – w celu analizy statystyk Strony. Google
Analytics korzysta z własnych plików cookies do analizowania działań i zachowań
Użytkowników Strony. Pliki te służą do przechowywania informacji, np. z jakiej
strony Użytkownik trafił na bieżącą stronę internetową. Pomagają udoskonalić
Stronę. Narzędzie to stosowane jest na mocy umowy zawartej z Google Ireland Limited
przy czym dostarczane jest przez firmę Google LLC. Działania podejmowane w
ramach korzystania z kodu Google Analytics opierają się na prawnie uzasadnionym
interesie Administratora polegającym na tworzeniu i korzystaniu ze statystyk, co
następnie umożliwia ulepszanie usług Administratora i optymalizację Strony.
W ramach korzystania z narzędzia Google Analytics Administrator nie przetwarza
jakichkolwiek danych Użytkownika, umożliwiających jego identyfikację.
Administrator zaleca zapoznanie się ze szczegółami związanymi z użyciem
narzędzia Google Analytics, możliwością wyłączenia kodu śledzącego i ewentualnie
zadanie pytań dostawcy tego narzędzia pod linkiem:
https://support.google.com/analytics#topic=3544906 lub zapoznanie się z
zasadami prywatności pod linkiem:
https://policies.google.com/privacy?hl=pl&_ga=2.64139695.1899084027.1676390
445-251481724.1675757116.
c) Wtyczki kierujące do social mediów np. Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn.
Użytkownik po kliknięciu w ikonę danej wtyczki odsyłany jest do strony
zewnętrznego dostawcy, w tym wypadku właściciela danego serwisu
społecznościowego np. Facebooka. Następnie posiada możliwość kliknięcia “Lubię
to” lub „Udostępnij” i polubienia fanpage Administratora, znajdujący się w portalu
Facebook lub też bezpośredniego udostępnienia jego treści (postu, artykułu, video,
itd.).
Administrator zaleca zapoznanie się z polityką prywatności Facebooka przed
założeniem konta w tym portalu. Administrator nie ma wpływu na dane
przetwarzane przez portal Facebook. Od momentu kliknięcia przez Użytkownika w
przycisk wtyczki odsyłającej do mediów społecznościowych, dane osobowe są
przetwarzane przez portal społecznościowy np. Facebook, który staje się ich
administratorem i decyduje o celach i zakresie ich przetwarzania. Cookies
pozostawiane przez wtyczkę Facebooka (lub inne podmioty trzecie) mogą też być
aplikowane w urządzeniu Użytkownika po wejściu na Stronę a następnie kojarzone
z danymi gromadzonymi w portalu Facebooka. Użytkownik korzystając ze Strony
akceptuje ten fakt. Administrator nie ma wpływu na przetwarzanie danych przez
podmioty trzecie w ten sposób.
Powyższe wskazówki należy odnieść również do obsługi:
Facebook – fanpage znajdujący się pod adresem URL:
https://www.facebook.com/drjasonek/,
Profilu na portalu społecznościowym Instagram, znajdującego się pod adresem
URL: https://www.instagram.com/dr_jasonek/,
f) Narzędzia służące do oceny efektywności kampanii reklamowych Google Ads
- w celu prowadzenia kampanii reklamowych oraz remarketingowych, co jest
prawnie uzasadnionym interesem Administratora.
Administrator nie gromadzi żadnych danych, które pozwalałyby na identyfikację
danych osobowych Użytkownika. Administrator zaleca zapoznanie się z polityką
prywatności Google w celu poznania szczegółów działania tych funkcji oraz ich
ewentualnego wyłączenia z poziomu przeglądarki Użytkownika.
g) Cookies służące do odzyskiwania porzuconych koszyków i aktywności
Użytkownika na stronie sklepu internetowego, - w celu skierowania do Użytkownika komunikacji reklamowej związanej z
niezakończonym zamówieniem, co jest prawnie uzasadnionym interesem
Administratora.
h) Treści z portali i stron internetowych zewnętrznych dostawców,
Administrator może osadzać na Stronie treści z portali, serwisów, blogów i innych
stron internetowych zewnętrznych podmiotów. W szczególności mogą to być filmy
z serwisu You Tube czy Vimeo oraz nagrania dźwiękowe w portalu SoundCloud.
Wspomniane podmioty trzecie mogą zapisywać pewne dane o odtworzeniach
treści jakich dokonał Użytkownik. Jeśli nie chcesz, żeby miało to miejsce, wyloguj się z
danego portalu (jeśli posiadasz tam konto i jesteś zalogowany) zanim odwiedzisz moją
Stronę lub nie odtwarzaj danych treści na Stronie. Możesz też zmienić ustawienia swojej
przeglądarki i
zablokować wyświetlanie Ci określonych treści z określonych portali.
i) Linki afiliacyjne i programy partnerskie
Na Stronie Administratora mogą pojawiać się linki afiliacyjne do określonych
produktów lub usług podmiotów trzecich. Jest to sposób monetyzacji treści
znajdujących się na Stronie, a udostępnianych co do zasady bezpłatnie. Kliknięcie
w link nie spowoduje po stronie Użytkownika naliczenia żadnych opłat. Jeśli
przejdziesz na stronę zewnętrznego podmiotu klikając w link afiliacyjny i dokonasz
zakupu produktu może mi zostać przyznana prowizja. Korzystając ze Strony
zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies w tym zakresie.
Na Stronie mogą też pojawiać się okienka reklamowe z produktami podmiotów
trzecich, w ramach tzw. Google AdSense. Administrator informuje, iż nie ma
wpływu na treść tych reklam ani ich wygląd, o których decyduje algorytm dostawcy,
w tym wypadku Google Ireland Iimited . Ustawienia i personalizację reklam
możesz zmodyfikować bezpośrednio z poziomu swojej przeglądarki wchodząc pod
adres: https://adssettings.google.com/authenticated.
- Administrator ponownie zaleca zapoznanie się z polityką prywatności każdego z
dostawców powyższych usług w celu poznania możliwości dokonywania zmian i
ustawień, zapewniających ochronę praw Użytkownika. - W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików cookies: sesyjne, które usuwane
są po zamknięciu przeglądarki, wylogowaniu lub opuszczeniu strony internetowej,
oraz stałe, które są przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika, co
umożliwia rozpoznanie przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę, przez czas
określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez
Użytkownika. - W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych
(przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w
urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym
czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać
zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików
cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich
każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Strony. Szczegółowe
informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w
ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). - Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies (wyłączenie ich,
ograniczenie) mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach
internetowych Strony i utrudnić jej funkcjonowanie. - Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem
http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki
internetowej.
§8 ZGODA NA COOKIES
Podczas pierwszego wejścia na Stronę musisz wyrazić zgodę na cookies lub podjąć inne,
możliwe działania wskazane w komunikacie, żeby móc dalej korzystać z zawartości Strony.
Korzystanie ze Strony oznacza wyrażenie zgody. Jeżeli nie chcesz takiej zgody wyrazić –
opuść Stronę. Zawsze też, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, wyłączyć lub
usunąć pliki cookies. W zakładce „pomoc” w przeglądarce Użytkownika znajdują się
niezbędne informacje.
§9 LOGI SERWERA - Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym
przechowywana jest Strona. - Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi
obejmują m.in. adres IP Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o
przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta Użytkownik. - Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
- Logi serwera służą do administrowania Stroną, a ich treść nie jest ujawniana
nikomu poza osobami i podmiotami upoważnionymi do administrowania
serwerem. - Administrator nie wykorzystuje w żaden sposób logów serwera do identyfikacji
Użytkownika.
Data publikacji Polityki Prywatności: 24.01.2024.
Data ostatniej aktualizacji: 24.01.2024